Dodržujete v létě pitný režim?

Bez ohledu na to, kolik pijete v určitém časovém období. Zatímco v zimě máme chuť na horký čaj, v létě bychom měli logicky dostat ledový nápoj. Ale je to skutečně ten případ? Co je nejlepší pít v horkých letních dnech a jak se vyhnout častým chybám? Odborníci hovoří o zázračném receptu, který nejlépe vyhovuje žízni. I v létě nemusíte zapomínat na přidání potřebné energie, vitamínů a minerálů, které mohou být doplněny například 100% ovocnými a zeleninovými džusy a pyré.

V letních měsících se často setkáváme s různými teoriemi, jak se chránit před přehřátím těla a jak ochlazovat tělo jak zvenčí, tak zevnitř. Zatímco v zimě se všichni zahříváme na teplém čaji, v létě jsou názory na nejvhodnější nápoj poněkud rozmanitější.

Pravidelné pití je nejdůležitější
Vodní pobyty, sporty nebo jen nevinné procházky mohou být pro nás v tomto ohni skutečné. Více než kdy jindy bychom se měli v létě postarat o správný pitný režim a láhev vody by měla být našim společníkem, ať jdeme kamkoli. Naše tělo představuje přibližně 73% vody, kterou potřebuje pro výživu, likvidaci odpadu a také pro mnoho procesů.

Když se cítíme žíznivě, tělo nám dává jasný signál, že je potřeba se napít. Kolikrát potlačujeme tento pocit? Stává se, že chceme něco dokončit a dozvíme se, že hodina skončila a my jsme ještě nepili.

Je důležité nejen přidat vodu, ale i energii
Doplňování kapalin ve vodě je důležité. Ale nemůžeme zapomenout na jiné látky, které samozřejmě vylučujeme z těla. Proto bychom také neměli zanedbávat pravidelný příjem ovoce a zeleniny. „Glukóza je důležitá pro normální fungování těla, a to jak pro duševní, tak pro fyzickou kondici. V létě strávíme na některých aktivitách mnohem více energie než v zimě. Proto si musíme pamatovat na přidávání vitamínů, minerálů a živin prostřednictvím ovoce a zeleniny. Pokud ji v tuto chvíli nemáte, můžete dosáhnout 100% ovocné nebo zeleninové šťávy nebo pyré.

Experti denně doporučují, aby si vzali 5 porcí ovoce a zeleniny, přičemž jedna část denního příjmu byla nahrazena částí 100% ovocné nebo zeleninové šťávy nebo pyré. Nápoje by neměly být ledové, protože tyto nápoje reagují s tělem přes krevní cévy a nosohltanu, a proto brzy pociťují ještě silnější žízeň.

Proto je nejlepší pít dostatek vody při pokojové teplotě a nezapomeňte přidat energii na ovoce nebo zeleninu – ať už v původní podobě nebo ve formě šťávy nebo pyré.

Srpen 25, 2017

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *